2012. november 26., hétfő

Palics, SzG3


Szabadkáról Szeged felé visszamenve gondoltam megnézem a korábban nagy hírű Palicsot. Sajnos ugyanazt tapasztaltam, mint Szabadkán, van néhány szép új épület, de a zöme sajnos romlik. A tóparti sétányt éppen viakolorozták, de nem biztos, hogy pont erre kellene költeni. Újságokban olvastam, hogy állítólag a tó vízminősége is erősen romlik, a híres Női Fürdő épülete (némileg hasonló a hévízi tóteraszhoz) nagyon leromlott. Talán ezekkel kellene foglalkozni. Ilyenkor persze az egész tópart kihalt, olyan mint a Balaton ősszel, semmit nem lehet csinálni, csak sétálni. Ráadásul kifogtam azt a félórát, amikor viharos erejű volt a szél. Erről a helyről viszont a Tátra jutott eszembe, néhány monarchia kori épület ezekre a tátrai épületekre hajaz. 
A parton láttam egy katamarán hajót (olyan közepes balatoni méret, amiről először azt hittem, hogy egy partra vetett roncs, de mint kiderült ez a rendezvényhajó a tavon. 
Van itt egy kis állatkert, látszik, hogy próbálkoznak, de ennek ellenére nagyon szocreál a kialakítása (ellentétben a Zlin-Lesná-i állatkerttel). Lehet így is, lehet úgy is állatkertet csinálni. Mivel volt időm, egyszer megnéztem, de talán többet nem.
"Természetesen" itt is összefutottam a Szabadkán fellelt magyar katonákkal, itt már ismerősként üdvözöltük egymást. Nagyjából annyit lehet Palicsról írni, ami nagyon sajnálatos, mert akár szép is lehetne (talán nyáron, jó időben).


Palics

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Palics - a víztorony
 Palics - magyar katonák
 Palics - 
 Palics - vízistent ábrázoló edény
 Palics - a tó
 Palics - a tó
 Palics - a tó
 Palics 
 Palics
 Palics - a női fürdő
 Palics
 Palics - az állatkert
 Palics - az állatkert
 Palics - az állatkert
 Palics - az állatkert
Palics - az állatkert

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése